Badania z użytkownikami

Tworząc produkt z myślą o kimś, najlepiej zapytać o zdanie samych zainteresowanych. Własnie dlatego kluczowym elementem user centered-design są badania z użytkownikami.

Proponujemy kilka metod badawczych. Wybierzmy wspólnie, które z nich będą najlepsze dla Twojego projektu.

Metody ilościowe

Badania ankietowe pozwalają dotrzeć do tysięcy klientów. Wyciągnięte na ich podstawie wnioski, pomagają określić upodobania użytkowników oraz ich potrzeby. To najtwardsze z twardych danych.

Metody jakościowe

Służą do pogłębiania wiedzy. Odpowiadają na pytanie, jak oraz dlaczego coś się dzieje.

IDI – pogłębiony wywiad indywidualny

To spotkanie sam na sam badacza i użytkownika. Wspólnie pochylają się nad projektem, ale rolą moderatora, jest tylko subtelnie popychać wywiad w założonym kierunku. To użytkownik pozostaje w centrum zainteresowania. Wykonuje zadania, dzieląc się swoimi przemyśleniami i emocjami.

FGI – badanie fokusowe

To grupowa burza mózgów. Standardowo bierze w niej udział od 6 do 12 uczestników oraz moderator. Mogą to być osoby z potencjalnej grupy docelowej, obecni klienci lub eksperci w określonej dziedzinie. Interakcje międzyludzkie napędzają generowanie pomysłów, więc jest to doskonały sposób na znalezienie rozwiązań problemów lub eksplorowanie nowego tematu.

Testy A/B

Badanie to może przybierać różne formy, jednak kluczowe jest porównanie między jedną wersją produktu a drugą. Sprawdzi się doskonale np., kiedy nie wiesz, jaka kolorystyka bardziej spodoba się użytkownikom albo czy wolą nawigację w dolnej czy górnej belce.

Możemy przygotować dla Ciebie prototyp kilku wersji produktu, więcej informacji znajdziesz tutaj.

NAPISZ DO NAS

W czym możemy Ci pomóc?