Analiza ekspercka

Nikt nie jest wszechwiedzący, my też nie. Mamy jednak całą gamę narzędzi, które pozwalają przewidywać potencjalne problemy, z jakimi może zmagać się użytkownik.

Po pierwsze – psychologia poznawcza

Wieki badań nad systemem poznawczym człowieka pozwoliły dojść do wielu wniosków. Oto kilka ogólników, które można rozwijać do rozmiaru pracy doktorskiej: elementy są grupowane przez oko człowieka, więc nie mogą znajdować się zbyt blisko; kolory niosą za sobą ładunek emocjonalny, należy dopasować je do treści; język komunikacji nadaje projektowi duszę.

Szeroką wiedzę z zakresu psychologii poznawczej wykorzystujemy do analizy eksperckiej. Dzięki temu wiemy, jakie cechy projektu z całą pewnością sprawią, że użytkownicy uciekną z krzykiem, a które podnoszą szansę na zwycięstwo.

Po drugie – heurystyki

Ojcowie user experience sformułowali wiele praw, jakich powinni przestrzegać projektanci, aby nikt nie ucierpiał, korzystając z ich produktów. Zasady te nazywane są heurystykami. Stanowią one drogowskazy, dzięki którym strony i aplikacje stają się przyjazne dla użytkownika.

Po trzecie – standardy

Przyjęło się, że jeśli rozwiązanie stosowane jest powszechnie i chętnie, to znaczy, że musi być niezłe. Dlatego też wykonując audyty, sprawdzamy, czy strona lub aplikacja nie odbiega od światowych standardów.

Nie ma potrzeby wymyślać koła na nowo. Jeżeli użytkownik jest przyzwyczajony do ikony koszyka w prawym górnym rogu strony sklepu, nie należy tego zmieniać. Znajomość standardów pozwala nam zarekomendować rozwiązania, które sprawią, że Twój klient nie będzie się czuł zagubiony, korzystając z Twojego produktu.

Po czwarte – trendy

Uważnie obserwujemy też trendy. Dobry produkt nie może pozostawać w tyle za konkurencją. Trendy zmieniają się z prędkością światła, a my pomożemy Ci trzymać rękę na pulsie.

NAPISZ DO NAS

W czym możemy Ci pomóc?